gorenjci.si gorenjci.si
x



JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela JAHIĆ Sanela Zapri JAHIĆ Sanela
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:

JAHIĆ, Sanela


Rojena: 
1980, Kranj
Umrla:  , error


Občina: 
Škofja Loka



Sanela Jahić je leta 2008 končala študij slikarstva na ALUO v Ljubljani z diplomskim delom Socialni subjekt v kinetičnem objektu. Istega leta ji je bila s strani Združenja umetnikov Škofja Loka podeljena Groharjeva štipendija kot spodbuda za nadaljnje projekte. Svoja dela je predstavila na razstavah doma in v tujini, mdr. z razstavo Art of Engineering v Tehničnem muzeju v Berlinu, v Artplay centru v Moskvi na Qui Vive? 2. Moskovski mednarodni Bienale za mlado umetnost - Glob(E)Scape (2010) in v Studiu Viba film v Ljubljani na razstavi Arzenal Depo 2K9 (Sodobna raziskovalna umetnost 80 let po Delaku). Leta 2003 je prejela Študentsko Prešernovo nagrado za slikarstvo, grafiko in video produkcijo, leta 2006 mednarodno priznanje na 7. Bienalu slovenske grafike v Novem mestu in v letu 2010 tretjo nagrado Art of Engineering v Berlinu, Nemčija. V letu 2010 je kot štipendistka Ministrstva za kulturo Republike Slovenije končala podiplomski študij mednarodne smeri ''Umetnost v javnem prostoru in nove umetniške strategije'' (Public art and New Artistic Strategies) na Bauhaus Univerzi v nemškem Weimarju. Živi in dela v Nemčiji, Sloveniji in Bosni.

Sanela Jahić je slikarka, ki skozi samosvojo umetnostno prakso želi preseči dvodimenzionalnost slike, ta pa je še vedno "patriarhalna in avtoritarna", kot pravi sama. Vprašanja, ki si jih je začela zastavljati ob koncu študija na ALUO – kako s sliko naprej, kako subvertirati klasično pojmovanje in format slike, kako opredeliti socialni subjekt v kolektivni tehnološki izkušnji,... - so jo pripeljala do tehnologizirane, gibljive slike in fantazmatskega zaslona. Družbo in posameznika v njej problematizira skozi tehnološka orodja. Svoje interdisciplinarne inštalacije po večini realizirala v sodelovanju z različnimi tehnološkimi in industrijskimi podjetji. Simboliko Kafkinega ideološkega in normalizacijskega stroja umetnica dojema kot metaforo za družbena pravila, ki so vpisana v naše telo, doživljanje, delovanje in načine življenja. V njeni umetniški praksi je stroj predvsem okvir in mehanizem proizvajanja podobe oziroma svetlobne in zvočne situacije.
Trenutno raziskuje možnosti delovanja različnih aparatov in mehanizmov v kontekstu javnih in galerijskih prostorov.




Literatura
Decollage session: Muzej Velenje - Galerija, 2004
B. Sterle Vurnik: Sanela Jahić. Izdavna iluzije : Galerija Ivana Groharja, Škofja Loka 2005
B. Sterle Vurnik: Sanela Jahić. Sociokinetikum : Galerija Ivana Groharja Škofja Loka 2011
error


Glej tudi

link   Umetnicina spletna stran


Prispeval/-a: Mira Kalan, Loški muzej
Zadnja sprememba: 24.3.2014, Mira Kalan, Loški muzej

print  Natisni



Izdelava in oblikovanje Qualitas
Strani so vzpostavljene na platformi WebTool 4.5